Wednesday, December 29, 2010

Nya sätt att motionera...


Jag är stolt ägare av en Android lur, om någon nu missat detta, och till Android lurarna och till I phone så finns det ett antal GPS spel, allt för att du skall ut på stan och röra på dig.

Två spel som jag har testat är:
Zombie Run och Turf.

Zombie Run är ett ganska basic spel där du via GPSen blir taggad på en karta och sedan så gäller det att undvika Zombies som kommer emot dig från alla möjliga håll. Du kan även reglera antal och hastighet på dessa zombies allt från day of the dead Romaro slow till, speed zombies ala 28 dagar sedanre och Dawn of the Dead.
Hyfsat underhållande under en kort stund men inget som håller i längden.
Nu har jag inte testat detta spel sedan i somras men jag har hört att man lagt till Mulitplayer och lite andra funktioner.

Turf är ett GPS spel som är utvecklat av ett par svenska killar, och det hal går ut på att man skall ut och plocka ett antal för definierade zoner i din stad, jag vet inte hur det ser ut i andra stöder men Stockholm är väldigt väl utbyggt och det finns gott om zoner i city och Stockholms omnejd.
En zon är värd ett antal poäng i övertagande och är zonen neutral så är det även en neutralbonus att tjäna, sedan så tickar det in påoäng per timma man äger zonen.

Ett bra sätt att få lite smygmotion, jag funderar på att ta en turfrunda under min lediga vecka i januari och utrusta mobilen med runkeeper, och turf för att springa runt i stan och norpa zoner.
Kolla in Turf på www.turfa.se

No comments:

Post a Comment