Tuesday, March 22, 2011

Träning, inventering och vår...

Dagsform:
Mycket god, för att inte säga strålande...

Träning:
Genomförd, kändes bra dock så besväras jag lite av knäna, funderar på att börja bearbeta dem lite, skall dock kolla med en sjukgymnast först. Så man slipper ta det sen för att man gjort fel.

Agenda:
Jobb.
Fredag: tjejmiddag för V
Lördag: målningskalas för L, pappa skall hålla i målarkurs för ett gäng 9 åringar.

Inventering:
Inventerade myrorna i dag, dom hade klarat sig bättre än väntat.
Dom överlevande har fått nytt vatten och rena rör dom döda är utsorterade, dock så har jag inte uppdaterat artarket så jag vet inte riktigt status på antal.
Vad jag vet är i alla fall följande:
F Fusca 2 kolonier, som mår bra.
L Falavus 1 koloni som är kraftig decimerad över vintern, och har tappat en drottning så nu är dom "bara" 3., 1 koloni med 3 drottningar dock utan arbetare dom dog under vintern, troligen för att stackan vaknade och vattnet var slut, min miss.
L Niger, ett gäng svaga stackar, har inte lyckats inventera dom stora kolonierna ännu men det får jagta senare i veckan.
Lite otäck eller hur...
Vår:
Såg även något så osannolikt som en skogsmyra vid busshålplatsen i dag samt även en liten tussilago...
Nu är våren kommen, nu så är den här, lite blöt och fuktig men är då så kär...

No comments:

Post a Comment