Sunday, October 31, 2010

SÅ otroligt mycket bättre

Kollade på TV i går med familjen och vi såg den familjeunderhållning som så generöst erbjöds av TV 4 under lördagskvällen, och det var programmet "Så mycket bättre". I det figurerar artisterna Tomas Di Leva, Lasse Berghagen, Petter, Plura, September och Lill Babs.

Så mycket Bättre
Måste säga att jag till en början var aningen skeptisk mot programmet, men blev glatt överaskad när vi såg första delen förra lördagen, då var det Lasse Berghagens dag och alla artister skulle då på sitt egte sätt tolka en av Lasses egna låtar. Två artister som jag tidigare ratat nämligen Petter och Di Leva var dom som stod ut mest och levererade bäst. Jag tror jag måste omvärdera dom båda, Petter tror jag kommer att bli mer folkkär, efter det här programmet. Di Leva har jag tidigare ratat för att han ser ut som ett djävla UFO och bara därför kategoriskt inte lyssnat på, han är fortfarande ett UFO men  jag måste säga att han texter är geniala och han lägger en hel del tanke bakom dem, inser att jag måste ge honom en chans man behöver ju inte titta på honom direkt. 

Paradise Hotel
Så med ett par glas BIB vin innanför västen och en lagom slö familjekväll framför TV'n med det melankoliska utbudet av Dokusåpor och förnedrings tv så är detta ett ganska bra alternativ. Undrar om man kan vara så att man börjar bli gammal, då man föredrar program så som  "Så mycket bättre", "Postkodsmiljonären" och "Dobidoo" framför, "Hollywood fruar", "Paradise Hotel" och "Idol". 

No comments:

Post a Comment