Monday, November 1, 2010

Lars Ohly i rätt stämning,

Lars Ohly vår alldeles egen lilla kommunist med oförglömliga citat så som "Det kan vara så att inskränkningar av de demokratiska fri- och rättigheterna är den enda möjligheten för arbetarklassen att slå vakt om den största demokratiska reformen vi känner till - avskaffandet av utsugningen och kapitalismen", "Jag har verkligen trott att jag spelade den där matchen. Jag har aldrig tvekat eftersom jag har bildminnen från den, jag kommer ihåg hur Nacka gjorde en frispark och att Kärrtorp vann med 7-1", när han hävdade att han spelat fotboll med Nacka Skoglund, eller varför inte "Utanförskapet förstärks med er politik. Det lönar sig bättre att vara frisk och ha ett arbete än att vara sjuk och arbetslös."  har äntligen insett att han måste lägga om sin politik.
Han hoppar av om än så har han börjar i babysteps men någonstans måste man börja eller hur.
Ohly hoppar av Afganistansamtal - Expressen
Ohly hoppar av Afganistansamtal - Aftonbladet
När får vi läsa Vänster hoppar av regeringen?




Då Ohly är en av mina absoluta favoriter inom svensk blockpolitik och det näst bästa som hänt Alliansen sedan Mona Sahlin så får han i dag 
FEM foliehattar

No comments:

Post a Comment