Wednesday, November 17, 2010

Med grepp om livet eller är det bara ett rop på hjälp.

Första gången på gymmet i går på kanske 3 - 4 år eller något sånt, känndes lite konstigt måste jag säga. Jag har nog bestämt mig för att testa på Body Joy i Mölnvik, Värmdö. Ligger inte lånt hemifrån och är på vägen till och från jobbet.
I går var det lite snack om hur det fungerade, vilka faciliteter det finns etc, sedan så stannade jag kvar i ca en timme för att köra lite löpand och rycka lite i maskinerna.

I dag skall jag träffa en medlemstränare för lite info och kostråd.

Vad är målet med detta vansinne?

Må bra, oväntat eller hur.
Orka med mitt jobb, sitter nu mera i en så kallad 24*7 drift och det innebär 3 skift, det sliter på kroppen.
Orka släpa runt min kropp i den konstallationer och sysselsättningar jag har på fritiden.
Tappa ca 14-15 kilo i vikt för att nå min målvikt 78 kg.

Hur skall jag göra detta?
Lägga om kosten.
Äta oftare
Skippa sockret.

Låter det klokt?
Näe det är helt vansinne.

Ger mig själv 5 foliehattar i ren dårskap.

No comments:

Post a Comment