Wednesday, February 2, 2011

Nördkväll på klubben...

Dagsform:
Hyfsad, inte lika segt som i går i alla fall, även om jag inte är nöjd, ville vara piggare.

Var på Littlewars i dag på EM/kväll, en tur till Alphaspel för lite inköp av grus och gräs, en middag på Taien och sedan spel och skitsnack. En riktigt bra avslut på en i övrigt bortkastad dag på jobbet.

Så jag passade på att spöa Nisse i något nytt Skirmish lir som jag inte kommer ihåg namnet på. WWII, 1:1 i 28mm passar bra för 10 - 12 figurer på varje sida, gillar det helt klart. DÅ det var första gången vi lirade just detta och det faktum att Nils glömt tyskarna så fick vi köra med WWI tyskar mot WWII britter, men det funkade bra det också.

Var på förmiddagen på ett utbildnings, för jobbets räkning, pass som innehöll max 20 minuter av information som tillförde något för mitt arbete, tiden kunde ha nyttjats bättre i mina ögon. Dock så lär det dröja innan detta kommer till som bevakningspunkter till oss, så då är det bara göra ett omtag.

Morgondagens agenda:
Först valla Kidsen till skolan sedan till gymmet, just nu har jag ingen större lust men jag måste, eller egentligen inte, men jag bör, alltså måste jag. Efter middagen skall jag hem och måla lite figgar och basa WWI britter.

No comments:

Post a Comment